Top 6 team

Bij de projecten van de Peter Faber Stichting zijn veel vrijwilligers, ervaringsdeskundigen en professionals betrokken. Een aantal van de leden van het kernteam stellen we aan U voor:

Peter Faber

Als oprichter en naamgever is Peter de drijvende kracht achter de activiteiten van de PFS. Door zijn jarenlange ervaring als acteur en motivator weet hij moeilijke doelgroepen echt te raken en te bewegen tot actie. Vervult onder andere de rol van begeleider en workshop leider. Daarnaast traint Peter politiemensen, rechters en ex-gedetineerden hoe ze voor de klas moeten staan en leert jongeren zelfvertrouwen te ontwikkelen.

Vincent Heeren

Als voormalig straatschoffie kwam Vincent 10 jaar geleden bij de Talentgroep terecht. Hij wilde iets van zijn leven maken en kreeg daar de kans om zijn kwaliteiten op muziek en tekstgebied verder te ontwikkelen. Sindsdien is hij als rolmodel en ervaringsdeskundige voor de PFS blijven werken. Vincent werkt mee aan de rollenspellen in de rechtbank voor het EPJO en maakt als trainer deel uit van het Top 6 Team in de gevangenis.

Hamda Belgaroui

Als acteur heeft Hamda in vele theater- en filmprodukties zijn talent laten zien. Startte met een acteursopleiding nadat hij meespeelde in een korte film van de Talentgroep. Hij ontwikkelde zich tegelijkertijd tot scenarioschrijver en werd een van de rolmodellen binnen de Talentgroep. Hamda is onderdeel van het Top 6 Team en geeft in die hoedanigheid workshops creatief schrijven in de gevangenis.

Gerard Zwarts

Gerard Zwarts heeft als politieagent in alle stadsdelen van Amsterdam gewerkt. Zijn missie is om jeugd en jongeren de juiste keuze te laten maken in het leven. Met zijn team is hij verantwoordelijk voor de praktische uitvoering van het lesprogramma, rechtbankzittingen en workshops. Vanuit het kantoor van EPJO in politieburo ‘De Eenhoorn’ worden vrijwilligers opgeleid en aangestuurd om autonoom lessen te kunnen geven.

Rocky Soekha

De muzikale carriere van Rocky begon op jonge leeftijd in Amsterdam Noord. Hij groeide uit tot een van de invloedrijkste rappers van zijn generatie terwijl hij ook zijn talent voor jongerencoaching ontwikkelde. Rocky geeft voornamelijk muziek- en kookworkshops, staat voor de klas en produceert muziekalbums. De naam van ons projectprogramma: ‘De Straat is mijn Vader’ is gebaseerd op Rocky’s gelijknamige song.

Lamyn Belgaroui

Lamyn is al vanaf het begin betrokken bij de PFS als coach, trainer en muzikant. Hij heeft een groot talent voor het omgaan met moeilijke jongeren en weet als geen ander de juiste toon aan te slaan. Inmiddels is hij een veelgevraagd spreker, dagvoorzitter en jongerenbegeleider. Lamyn is all round inzetbaar op al onze projecten; door zijn jarenlange ervaring kan hij echt oplossingen bieden voor de problemen van de doelgroep

Jesse Faber

Als projectleider van de stichting is Jesse verantwoordelijk voor de strategie, acquisitie en uitvoering van de projecten. Hij heeft een achtergrond als film- en televisiemaker gecombineerd met een ruime ervaring als creatief producent. Hij zet concepten en ideeën om tot concreet uit te voeren plannen. Per project worden de juiste mensen door Jesse ingezet en aangestuurd. Hij geeft daarnaast diverse workshops en trainingen voor de PFS.

Peter Faber Stichting
Dr. Jan v Breemenstr 1A